Το ζήτημα της κατά προτεραιότητα εξυπηρέτησης των ατόμων με αναπηρία στα φαρμακεία
του ΕΟΠΥΥ εξέτασε ο Συνήγορος του Πολίτη στο πλαίσιο αναφοράς, με την οποία άτομο
με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για επίδειξη κακής συμπεριφοράς και μη εξυπηρέτηση κατά
την προσέλευση στο Κεντρικό Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι.
Στο πλαίσιο διερεύνησης της υπόθεσης, ο Συνήγορος πραγματοποίησε απροειδοποίητη
αυτοψία στο συγκεκριμένο Φαρμακείο του ΕΟΠΠΥ, προκειμένου να εξετάσει τις συνθήκες
εξυπηρέτησης του κοινού και να ενημερωθεί σχετικά με το συμβάν. Κατά την αυτοψία δεν
στάθηκε δυνατό να διακριβωθούν και να επιβεβαιωθούν τα καταγγελλόμενα περιστατικά,
διαπιστώθηκε ωστόσο, ότι δεν προβλέπεται διαδικασία διευκόλυνσης στην εξυπηρέτηση
των ατόμων με αναπηρία που προσέρχονται στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, ακόμη και αν είναι
κάτοχοι κάρτας αναπηρίας.
Με έγγραφό του προς τη Διεύθυνση Φαρμάκου του ΕΟΠΠΥ, ο Συνήγορος, αναγνωρίζοντας
ότι οι προσερχόμενοι στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ κατά τεκμήριο αντιμετωπίζουν πρόβλημα
υγείας ή ενδεχομένως είναι εξουσιοδοτημένα πρόσωπα για τη διευκόλυνση προσώπων που
αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, επισήμανε ότι η εξυπηρέτηση στη
συγκεκριμένη υπηρεσία θα πρέπει να συνεκτιμά και να αντισταθμίζει τον βαθμό δυσκολίας
που αντιμετωπίζουν ιδίως τα άτομα με αναπηρία κατά την εξυπηρέτησή τους. Στο πλαίσιο
αυτό, υπενθύμισε τη ρητή πρόβλεψη στο άρθρο 20 της ΚΥΑ 16996/23 (ΦΕΚ 932 Β/23-2-
2023): Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και Υποσύστημα Κάρτας Αναπηρίας,
σύμφωνα με την οποία «Όλοι οι φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και
φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, οφείλουν να εξυπηρετούν κατά
προτεραιότητα τους κατόχους Κάρτας Αναπηρίας σε διαδικασίες που απαιτούν φυσική
παρουσία και να τους παρέχουν κάθε διευκόλυνση που απαιτείται για την εξυπηρέτησή τους
και ιδίως κάθε διευκόλυνση που καλύπτει τυχόν έλλειμμα προσβασιμότητας του χώρου ή της
διαδικασίας» και ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά με το εάν και με ποιο τρόπο εφαρμόζεται η
κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, καθώς
και αν έχουν εκδοθεί σχετικές εγκύκλιες οδηγίες προς τις υπηρεσίες αυτές.
Σε συνέχεια αυτών, ο Οργανισμός ενημέρωσε τον Συνήγορο ότι πλέον έχουν δοθεί
έγγραφες οδηγίες στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ για την
κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση των κατόχων κάρτας αναπηρίας.
Διαβάστε την σύνοψη της διαμεσολάβισης :270524-ΣΔ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΕΟΠΥΥ
Διαβάστε την απάντηση του ΕΟΠΥΥ:270524-ΟΔΗΓΙΕΣ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΕΟΠΥΥ